Funktsionaalne ringtreening jõusaalis

Ringtreeningu eesmärgiks on  parandada lihaste jõudlust, liigeste liikuvust ning tõsta organismi aeroobset suutlikkust. Arendab peamiselt lihasvastupidavust, kuid vastavalt treeningu ülesehitusele koormab see lisaks kogu keha lihaseid.

Treening algab lihtsa soojendusega ning jätkub jõu- ja vastupidavusharjutustega jõusaali erinevatel trenažööridel jm treeningvahendeid (kange, hantleid, topispalle jne) kasutades sh sooritatakse harjutusi oma keharaskusega. Harjutused on jõusaalis paigutatud "jaamadesse", Igas jaamas sooritatakse harjutust ühele lihasrühmale kuni 1 minut. Märguande peale liigutakse edasi järgmisse jaama. Ühes treeningus tehakse kõik ringis olevad harjutused läbi 2-3 korda. Treening lõpeb lõdvestuse ja kerge taastava lihasvenitusega.

Ringtreeningus saavad korraga osaleda nii algajad kui edasijõudnud. Igal harjutusel on kergemad ja raskemad variandid. mida on võimalik sooritada vastavalt iga treenija sobivusele. Oluline on ajalimiit, mitte korduste arv. Lisaks on ringtreening hea võimalus ka neile, kellele sammukombinatsioonid ei meeldi või kes soovivad harjutusi omas tempos sooritada, kuid soovivad siiski teistega koos trenni teha.

Kellele see treening sobib?

Treening sobib nii meestele kui naistele, kes vajavad jõu ja vastupidavuse taastamist ja arendamist. Treeningus on võimalik kasutada kergemaid harjutuste variante erinevate vigastuste või muude probleemide korral.

Kellele see treening ei sobi?

Treening ei sobi tõsisemate vigastuste, liigeste või südame- ja veresoonkonna probleemide korral.

Treeningriietus ja mida treeningusse kaasa võtta?

Mugav sportlik riietus, saalitreeningu jalatsid, väike rätik ja kindlasti veepudel.

Miks peaks veepudeli alati trenni kaasa võtma?

  • Füüsilise pingutuse korral toodab keha soojust kümme korda rohkem kui tavaolukorras. Inimene higistab siis palju ja organism kaotab vedelikku. 
  • Kui keha vedelikukaotus on suur, halveneb verevarustus ja langeb töövõime. 

Lahendus:

  • Joo 5–10 minutit enne trenni algust umbes 200 ml vett. 
  • Tunnise treeningu ajal joo regulaarselt paari lonksu haaval 300–500 ml puhast vett.
  • Vee tarbimise kogus sõltub inimesest ja treeningu iseloomust. 

Treening toimub: Jõusaal

Treener: Nele Saar