Sponsorluskoostöö võimalused
- MÕISTED
- SPONSORTEGEVUS ehk SPONSORLUS: tegevus, kus osutatakse rahalist või mitterahalist tuge, et sündmus, meeskond või isik saaks kasvatada edukust ning tekiks eeldus tulemuste kasvuks.
- TURUNDUS: tegevus, mille käigus luuakse erinevaid väärtuspakkumisi klientidele, teistele partneritele või ühiskonnale laiemalt. Sponsorlus on üks turunduse vorm.
- SPONSORLEPING: koostöökokkulepe kahe või enama poole vahel, kus on toodud koostöö eesmärk ja sisu, poolte kohustused jm olulised punktid.
- SPONSORLUSE EESMÄRK
- Inimestes liikumisharjumuse tekitamine ja hoidmine läbi mitmekülgsete ruumide/pindade heas korras hoidmise ja motiveerivate sündmuste korraldamiste;
- koostööpartneriga ristturundus ja partnerite tegevuse/toodete tutvustamine üksteise klientuurile;
- Tabasalu Spordikompleksi ja Harku valla liikumise brändi teadlikkuse kasvatamine;
- professionaalselt sporditegevusega tegelejatele paremate treeningvõimaluste loomine, motiveerimine edukuse kasvatamiseks;
- Harku valla elanikele sporditegemise võimaluste parendamine.
- PEAMISED PANUSTAMISVALDKONNAD
- Liikumissündmused;
- meeskondade, individuaalsportlaste tegevus;
- tervise- ja/või liikumisteemalised ettevõtmised, brändid jmt.
- SPONSORLUSE EELDUS
- Vastuteene sponsorile investeeringu näol või
- sponsorile, üldisemalt spordivaldkonnale suunatud rahaline/muu mõõdetav kasum või
- turunduslik resultaat.
- Sponsorluse raames pakutavad VÄÄRTUSPAKKUMISED:
- Sponsormeened jmt;
- sponsorteenused spordiosakonna pakutavast teenusevalikust;
- erinevad reklaamtegevused (nt bännerite eksponeerimine erinevatel pindadel, reklaamTV kasutamine jmt);
- sideme loomine sponsoriga ja selle kasutamine turunduskommunikatsioonis.
- SPONSORPAKKUMISE ESITAMINE JA SELLELE VASTAMINE
- Koostööpakkumine sisaldab:
- Sponsortegevuse partnerite vastutegevuse tutvustust;
- saavutuste ja eesmärkide kirjeldus;
- erinevate reklaamväljundite esitlus (sh mahud, asukohad);
- võimalik eelarveline kirjeldus (mh otstarbekus);
- muu asjasse puutuv info.
- Pakkumine vormistatakse kirjalikult e-posti aadressile [email protected].
- Spordiosakond vastab pakkumisele kirjalikult või küsib lisainfot mitte hiljem, kui 15 (viieteistkümne) tööpäeva jooksul.
- Pakkumise vaatavad läbi ja hindavad ettevõtte- ja spordiosakonna juht, turundusspetsialist.
- Hindamisel arvestatakse mh tegevuste haakuvuspunktide olemasolu, koostööpunkte teistes valdkondades (nt hinnatakse pikaajalisi ruumikasutajaid), kahepoolset soovi sisuliselt koostöösse panustada, mõistlikku hinnastatust ja arusaama, et tegemist on kahepoolse koostööga, mitte heategevusega.
- Koostöökokkulepe vormistatakse sponsorlepinguga ning viide koostööst avaldatakse vähemalt Tabasalu Spordikompleksi veebilehel.
- Koostööpakkumine sisaldab:
Käesoleva korra LISA - iga-aastane sponsorluskoostöö eesmärkide seadmine.
LISA 1
2024 PEAMISED TEGEVUSVALDKONNAD
TEGEVUS | AEG | VASTUTAJA | EESMÄRK |
Koostööpartnerite otsimine ja leidmine, kellega koos turundada sündmuskalendris toodud üritusi |
Aastaringne tegevus |
Spordiosakonna juhataja, turundusspetsialist |
Leida min 5 koostööpartneritm kellega luua alused püsivaks koostööks. Rahaline hinnang: vähemalt +2000€. Oluline kasu: brändide ristturunduses |
Sponsorluskoostöö raames ajakohaste bännerite jm reklaami eksponeerimine eelkõige Pallisaalis, ujulas, SK fuajees, Harkujärve Spordihoones |
Suuremas mahus tehtud 24/2025 hooaja alguseks, aastaringne tegevus |
Spordiosakonna juhataja, turundusspetsialist |
Pindade ärakasutamine ja seeläbi koostööpartnerite tuntuse kasvatamine.
Oluline kasu: loob edaspidi soodsama pinnase edaspidisteks reklaami eksponeerimise lepinguteks nii nende, kui ka uute partneritega. Koostöö tõhustamine partneriga, suur potensiaal olla nähtavam ja kasvatada tuntust. Ruumide atraktiivsemaks muutmine. |
Senise sponsorlustegevuse ülevaatamine, hindamine ja ajakohaste kokkulepete sõlmimine |
Aastaringne tegevus |
Spordiosakonna juhataja |
Sponsorlustegevuse põhinemine ühtsetel alustel ja nende läbipaistvuse ja arusaadavuse tagamine. |